Блог

Блог

Проектиране на кабини за шофьори с всякакви форми и размери

Проектиране на кабини за шофьори с всякакви форми и размери

30.8.2019 г. 9:27:22
Хората имат всякакви форми и размери. Кабините на Scania са проектирани така, че да им прилягат.

Използвайки антропометрични данни от голям брой страни по света, Скания използва виртуални манекени при проектирането на кабини.

"Манекените са комбинация от три или повече измервания", обяснява Пауло Едуардо Фрагосо, експерт по антропометрия в отдела за ергономика на превозни средства Scania.

Scania започва да събира данни за човешката фигура  в края на 90-те години, които впоследствие са разширени и актуализирани с развитието на населението. Обща тенденция, която е валидна изненадващо за всички страни, е увеличаващия се брой шофьори с наднормено тегло, което изисква, например, по-дълги предпазни колани. Също така тенденцията е към увеличаване на средната височина на мъжете и жените.

„Всяка характеристика на камиона трябва да е достъпна за всички водачи на автомобили Скания. Това включва мъже и жени от 1,50 метра до 2,05 метра високи, моделирани статистически с помощта на най-новите технологии. Всичко това е част от нашата база данни за опознаване на потребителите. “

Това богатство от данни се използва при проектирането на камиони Scania.

“Ако трябва да отбележа една отличителна характеристика, тя ще включва по-голямата видимост и достъпа до кабината“, казва Фрагосо.

Оценки чрез симулации

Чрез симулации, експертите по ергономика на автомобили могат да оценят достъпността за различните шофьори, без да се нуждаят от огромно количество тестове. Сложното движение за достигане през прозореца до билет от тол станция, например, ще варира в зависимост не само от височината на водача, но и от дължината на торса и ръката и може лесно да бъде тествано от виртуална група потребители.

„Тъй като един размер очевидно не отговаря на всички, трябва да осигурим възможности за индивидуални настройки на волана, седалката и страничните огледала. Ако сме принудени да правим компромиси, ще гарантираме, че отговаряме на нуждите на по-голямата част от шофьорите. Но има също така някои неща, с които не можем да правим компромиси, като удобното достигане до съединителя за онези камиони, които все още имат ръчни съединители.

Събиране и актуализиране на антропометрични данни

Заниманието по проектиране на кабина може да се сравни със симфоничен оркестър, според Фрагосо. Всяка характеристика на кабината, подобно на инструмент, представлява елемент от хармонична и добре звучаща музикална композиция. Нищо не трябва да се откроява и промяната на една характеристика се отразява на цялото. Композирането на добра музика със качествата на Скания е от ключово значение.

Фрагосо непрекъснато събира антропометрични данни, както и актуализира съществуващите. „Данните винаги трябва да са леснодостъпни. Това е като брадвата на дървосекача. Острието винаги трябва да е остро, когато го повикат на работа. "



Сервизна кампания
Сервизна кампания
23.10.2019 г. 9:01:33
Промоционални цени на компоненти за система AdBlue
По едно засадено дърво за всяко продадено превозно средство
От 2013 г. Scania Ibérica засажда по едно дърво за всяко превозно средство, продадено в Испания и Португалия. „Гората на Скания”, близо до испанската столица, сега има повече от 20 000 дървета.
Есенна сервизна кампания
Промоционални цени на въздушни възглавници
Интелигентни тахографи. Какво трябва да знаете за тях?
През юни 2019 г. влезе в сила нов закон на ЕС за въвеждане на интелигентни тахографи. Какво означава това за вашия бизнес?
Стая на бъдещето: за визии, идеи и концепции, които оформят утрешния свят на транспорта
Скания създава виртуално пространство, където собствените ú експерти ще се срещат и обменят идеи относно тенденции и визии с външни лица като изследователи, футуристи, видеографи и писатели.
Scania организира Ден на климата
Денят на климата ще се проведе на 20 септември 2019 г. На този ден работата в централния офис на Scania, както и във всички производствени бази и местни структури на Scania по целия свят, ще спре за 1 час. В този час служителите ще научат повече за изменението на климата и компанията ще се възползва от техните идеи за това как могат да се намалят емисиите на CO2.